Onderdeelcommissie
Stafafdelingen F&H en ICT
De commissie overlegt met de directeuren F&H en ICT en ervaart in de overleggen een open overleg. In 2020 zijn de volgende onderwerpen aan de orde geweest. - Financiën: waaronder de begrotingen en T-rapportages. - Verplaatsingen van F&H medewerkers door sluiting van locaties, waarbij de commissie erop heeft toegezien dat de betrokken collega’s tijdig hierover werden geïnformeerd. - Personele zaken binnen de stafdiensten F&H en ICT: o een lid van de commissie heeft zitting gehad in de benoemings- en adviescommissie bij diverse vacatures; o de personele effecten over besluiten op het gebied van algemene personele zaken zijn besproken. COVID-19 Tot maart gingen alle zaken volgens planning. Zoals bekend zette COVID-19 een streep door alles waar Albeda op dat moment mee bezig was en werd iedereen geconfronteerd met een andere werkelijkheid. De onderdeelcommissie had een agendaplanning opgesteld voor 2020 met het voornemen regelmatig op locatie een overleg te organiseren, waarbij de commissie zich aan de achterban zou presenteren. Door de beperkingen door de lockdown in het voor- en najaar is van deze planning helaas niets terecht gekomen. De prioriteiten voor onze stafdiensten lagen ineens op een ander vlak; voor ICT was het zaak om ervoor te zorgen dat het online lesgeven en online werken zonder verstoringen doorgang kon vinden.
Veilig en verantwoord werken op locatie Voor de F&H-teams op locatie was het in de maanden maart, april, mei vooral belangrijk om de locaties voor te bereiden op de terugkeer van studenten en collega’s uit het onderwijs en de stafdiensten. Het zorgen dat er op de locaties op een volgens de richtlijnen van het RIVM veilige en verantwoorde manier gewerkt en lesgegeven kan worden heeft veel tijd, creativiteit en inventiviteit van onze collega’s gevergd!
Future classrooms Ook de inrichting van de future classrooms en de studio’s op locatie is door onze collega’s van ICT en huisvesting in de zomer - naast de uitgebreide zomerwerkzaamheden - op een aantal locaties opgepakt en uitgevoerd. In september waren de locaties hierdoor gereed om te starten met een nieuw schooljaar, een schooljaar met de nodige beperkingen, maar we waren er klaar voor! F&H heeft op locatie alles betreffende ‘veilig en verantwoord werken’ op orde. Dit is echter een gedeelde verantwoordelijkheid, en niet alleen een verantwoordelijkheid van de F&H-collega’s op locatie!
Transitieplannen ICT en F&H In het overleg met de beide directies zijn de transitieplannen voor ICT en F&H uitvoerig besproken. De OC is bij de voorlichtingsbijeenkomsten voor ICT en de staf F&H en de collega’s van integrale veiligheid aanwezig geweest. De OC heeft de vragen en opmerkingen van de collega’s over de transitieplannen en de antwoorden van de beide directies meegenomen in hun advies dat zij over deze plannen aan de ondernemingsraad geeft gegeven. Voor de F&H-teams op locatie heeft het transitieplan minder gevolgen dan voor medewerkers in de staf F&H.
Informatieronde Met de directeur is afgesproken dat er in de eerste helft van 2021, mits mogelijk i.v.m. COVID-19, een informatieronde over de locaties georganiseerd wordt waarbij de onderdeelcommissie ook aanwezig zal zijn. Met beide directies is afgesproken dat de onderdeelcommissie op de hoogte gehouden wordt van de vorderingen van de plannen bij deze stafdiensten en dat dit onderwerp regelmatig op de agenda van het overleg OC-directies terugkomt.
Leden Onderdeelcommissie Stafafdelingen F&H en ICT

V.l.n.r.: Brigitte Hubers (afdeling F&H), Rienk de Vries (afdeling ICT) en Rien van Sprundel (afdeling F&H).