Onderdeelcommissie
Stafafdelingen F&H en ICT
Begin 2019 is de onderdeelcommissie, na de verkiezingen van eind 2018, gestart met twee leden. Helaas waren er onvoldoende kandidaten waardoor in maart 2019 een tweede verkiezingsronde nodig was. Bij deze ronde waren er wel voldoende kandidaten en is de commissie vanaf april 2019 op volle sterkte:

V.l.n.r.: Brigitte Hubers (afdeling F&H), Rienk de Vries (afdeling ICT) en Rien van Sprundel (afdeling F&H). Rien van Sprundel is als lid van de onderdeelcommissie de linking pin die de volgende zaken bespreekt met de ondernemingsraad (en de directie): • Jaar (agenda)planning onderdeelcommissie/directie overleg • Bereiken en betrekken achterban • Jaarverslag en tertaalrapportages van de stafafdelingen ICT en F&H • Jaarplannen van de beide stafdiensten • Sluiting van locaties • Strategisch huisvestingsplan Verder heeft een van de onderdeelcommissieleden een bijdrage geleverd aan de beoordelingscommissie tijdens de werving van de manager Huisvesting. Speerpunt 2020: achterbancontact De commissie betrekt de achterban van de stafdienst F&H bij de medezeggenschap op de volgende wijze: OC on tour. De commissie vergadert elke twee weken op de locatie Haastrechtstraat. Vanaf 2020 zal er elke vier weken op een locatie-cluster (de locaties zoals deze in clusters verdeeld zijn over de locatiemanagers, red.) een OC-overleg plaatsvinden. De onderdeelcommissie zal zich aan F&H/ICT-medewerkers van deze locatiecluster presenteren en vragen aan hen stellen. De commissie gaat de achterban verder raadplegen door middel van:
- Korte enquêtes Bij actuele vragen die ICT en/of F&H raken kan de commissie via mail of een korte enquête in Microsoft Forms de achterban raadplegen. De commissie vormt een breed gedragen mening die met de directies wordt besproken.
- OC-panel De onderdeelcommissie wil aan medewerkers vragen of zij willen deelnemen in het OC-panel, waarmee de commissie gevraagd en ongevraagd advies krijgt over allerlei onderwerpen die binnen de stafafdeling F&H en ICT spelen.
- Advies van direct betrokken medewerkers Indien hier aanleiding toe is zal de commissie advies vragen aan medewerkers die dagelijks te maken hebben met een bepaald onderwerp. Als in de commissie een onderwerp wordt behandeld over receptiediensten, dan zal de onderdeelcommissie receptionisten op locaties via mail of persoonlijk om hun mening vragen.
Op deze manier probeert de commissie in 2020 meer contact te krijgen en te onderhouden met de achterban van de stafdiensten ICT en F&H. Wij doen ons commissiewerk voor de medewerkers van de stafdiensten, dus ben je geïnteresseerd in het OC-panel, neem dan contact op met een van de leden van de onderdeelcommissie.