Onderdeelcommissie

Zorgcollege

Er heeft een wisseling plaatsgevonden in de samenstelling van de commissie als gevolg van het vertrek van twee leden van haar leden, waardoor twee vacatures zijn ontstaan. Hiervoor zijn tussentijdse verkiezingen georganiseerd. De vacatures zijn in 2020 ingevuld. Open vergaderingen In 2019 was de onderdeelcommissie begonnen met open vergaderingen op verschillende locaties. Medewerkers konden hierbij aansluiten en meepraten. De ervaringen hiervan waren heel positief. De commissie had het voornemen om dit in 2020 voort te zetten, maar de coronamaatregelen verhinderden dat. Locatiebezoek kon niet meer en alle vergaderingen vonden online plaats. Toch probeerde de commissie het contact digitaal met de twintig teams van het Zorgcollege warm te houden, om van de collega’s te horen welke vragen bij hen leven en hoe zij het werk in coronatijd ervaren. Verbeteren van de communicatie met de achterban blijft ons aandachtspunt, ook in 2021. Vergaderingen met directie De onderdeelcommissie vergadert eens per 4 à 6 weken met de directie van het Zorgcollege. Dit ervaren we als open en constructieve overleggen. Onder andere de volgende onderwerpen zijn besproken: - Werken in coronatijd: dit onderwerp kwam in vrijwel elk overleg ter sprake. Specifiek ligt voor de commissie de aandacht op werkdruk en de veiligheid, het thuiswerkbeleid en kennisuitwisseling over het online lesgeven. - Regeling werkverdeling schooljaar 2020-2021: de commissie hield de vinger aan de pols over de uitvoering van deze regeling. - Collegebeleidsplan 2021-2023: de commissie heeft vragen gesteld over de doelstellingen en haalbaarheid, onder andere over de implementatie van gepersonaliseerd onderwijs. - Personeelsbeleid: de commissie heeft aandacht gevraagd voor diversiteit.